Náplň a cíle výuky
Základním principem literárně dramatické výchovy je dramatická hra a improvizace, která podněcuje a posiluje pozornost a soustředění, představivost, fantazii, myšlení, pohybovou kulturu, komunikaci slovní i mimoslovní, techniku řeči a projevu vůbec. Všemi těmito prostředky působí především na utváření osobnosti dítěte. Výchovná dramatika vede k osvojení mnohých dovedností nutných nejen při výkonu hereckého povolání ale i v jiných profesích a k tvořivému řešení situací a úkolů. Rozvíjí slovní zásobu, představivost, cit pro pravdivé jednání, přímé slovní vyjádření, prohlubuje pohybové a rytmické cítění. Žáci se zbavují trémy, pěstují kulturu řeči a celkového projevu. Jsou směrováni k uměleckým projevům jako i k hlubšímu a citlivějšímu vnímání a chápání umění a kultury.
V průběhu studia se žáci připravují a podílí na vzniku divadelních představení, které prezentují na veřejnosti. Učí se moderovat školní a veřejná vystoupení. Podnikají exkurze do dabingového studia a navštěvují divadelní představení. Součástí výuky je i příprava na konkurzy do filmů a seriálů, kde naši žáci úspěšně získávají filmové role.